Idera backup restoren voor servers
Om als admin back-ups te restoren ga je naar de
juiste backupserver waar je inlogt met de bij je bekende gegevens.
Ook kun je door middel van een eigen adres Idera/r1soft whitelabel
gebruiken.
De inloggegevens van deze omgeving zijn bij de
oplevering van de server verzonden.
Mocht je die niet meer
hebben, dan kan je het verzoek per mail inschieten bij
support@ixlhosting.nl voor
het wijzigen van het wachtwoord!
Zodra je bent ingelogd, kom je in een dashboard met
een overzicht. Klik hier op “Protected Machines”
Je komt vervolgens in een overzicht servers. Met het
tandwieltje achter de betreffende server kan je vervolgens de
Recovery Points openen.
Nu zie je de beschikbare recovery points voor je en klik je eerst op het tandwieltje en vervolgens "Browse"
Via de map "home" kan je navigeren naar de gebruikers van jouw server en de achterliggende domeinen. Het pad voor DirectAdmin is daarin gelijk!
Let op!!! Als je gebruik maakt van Plesk, dan kan je via de mappen "var --> www --> vhosts" navigeren naar de websites!
Selecteer eerst de map (1) die je terug wenst te zetten, in dit voorbeeld doen we alle website bestanden en klik op Restore Selected (2)
Bij laatste veld is het van belang dat je de huidige bestanden overschrijft(1) en dat je de Commpression uitzet(2) en tot slot druk je op Restore(3)!
Of voor een database restore:
Vouw hier de databases uit door op de ">" te klikken voor Databases.
Hier kan je de betreffende database selecteren en klik je op "Restore Selected".
Wij raden altijd aan om de database te restoren
naar een nieuwe database.
De stappen die je moet volgen voor het
aanmaken van een nieuwe database, vindt je op de volgende pagina:
https://support.ixl.nl/nl/helpdesk/article/hoe-maak-ik-een-mysql-database.
Het forceren van de database doe je door de volgende gegevens in te vullen:
Onder Option: innodb_force_recovery
Onder Value: 1
Let op!!! Je moet op "Add Another" klikken, anders word de optie niet geactiveerd!
Via de Alternate DB Names kan je de restore uitvoeren naar de andere database, zodat je zeker weet dat het een back-up is!
Klik tot slot op de knop restore om deze te
starten. Afhankelijk van het formaat database, kan het wat langer
duren voordat deze klaar is.
Helaas zie je ook geen vooruitgang.
Alleen of het gelukt is of dat er iets mis is gegaan.
Mocht je een
foutmelding krijgen, stuur dan een mailtje naar
support@ixlhosting.nl
met de database die je gerestored wilt hebben en naar welke datum.
Dan zal er verder uitgezocht worden waar het mis gaat, om dit te
verhelpen!