There was a problem loading the comments.

Het wachtwoord van je mail-account resetten

Support Portal  »  Helpdesk  »  Viewing Article

De login gegevens van jouw e-mailaccounts stel je in op het moment dat je jouw mailboxen aanmaakt in DirectAdmin. Ben je op een gegeven moment toch het wachtwoord van jouw e-mailadres kwijt?
Geen paniek: Je kunt deze gelukkig altijd resetten vanuit DirectAdmin. Hieronder lees je hoe je dat doet:

Stap 1 : Inloggen op DirectAdmin

Eerst log je in op jouw DirectAdmin-paneel. Weet je niet meer hoe? Normaal gesproken typ je jouw domeinnaam in de adresbalk van je browser met een dubbele punt en 4 tweeën erachter
(bijvoorbeeld: https://domeinnaam.nl:2222).
De login gegevens hiervoor heb je per mail ontvangen op het moment dat jouw hostingpakket opgeleverd werd.

Stap 2: Kies de optie ‘E-Mail Accounts’

 Zorg dat je onder de juiste domeinnaam aan het kijken bent en klik dan op de optie ‘E-Mail Accounts’:

Stap 3: Selecteer de optie 'Change'

In dit scherm zoek je het e-mailadres waarvan je het wachtwoord wilt resetten en klik je op het plus-teken.

 

In dit menu selecteer je de optie Change Password/Username

 

Stap 4: Voer het nieuwe wachtwoord in

 Je bent nu in het scherm waar je het wachtwoord aan kunt passen. Vul je nieuwe wachtwoord in:

Hierna hoef je alleen op de knop 'Modify' te klikken ('Email Quota' en 'Send Limit' hoef je niet aan te passen).
Vanaf dat moment kun je met jouw nieuwe wachtwoord overal inloggen op jouw mailbox!
Dat wachtwoord gebruik je dan zowel voor de webmail als voor alle imap / pop accounts die je eventueel ingesteld hebt op bijvoorbeeld Outlook, Applemail, Gmail, en alle andere clients.
Vergeet dus niet om het wachtwoord ook in die programma's aan te passen!

Did you find this article useful?  

Related Articles

  1. Hoe pas ik het wachtwoord van een van mijn klanten aan?
  2. Hoe stel ik een e-mail account in bij Gmail?
  3. Hoe maak ik een e-mail account aan in DirectAdmin?
© iXL Hosting